تسمه پروانه V-BELT

تسمه‌ پروانه‌ یا V Belt‌ تسمه‌هایی هستند که به شکل حرف “V” طراحی شده‌اند. این تسمه‌ها از جنس مواد مختلفی مانند کائوچو، نئوپرن و فولاد تقویت شده ساخته می‌شوند و در برخی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برای انتقال قدرت و چرخش به کار می‌روند. طراحی شکل V به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با اصطکاک کمتری کار کنند و انتقال قدرت بیشتری را انجام دهند. این تسمه‌ها در صنعت و خودروها بسیار رایج هستند.

تسمه پروانه

همانطور که می دانید، تسمه پروانه های وی بلت V belt که در بین مصرف کنندگان تسمه صنعتی بنام تسمه پروانه هم شناخته می شود ، از لحاظ فنی زیر شاخه ای از تسمه های انتقال نیرو یا انتقال قدرت می باشد .به این معنی که کاربرد اصلی این تسمه ها همانند دیگر تسمه های انتقال نیرو، انتقال دادن قدرت موتور دستگاه از غلطک یا فولی ثابت به یک غلطک یا فولی هرزه گرد در سمت دیگر است که این امر معمولاً با دورهای بالا اتفاق می افتد.

تسمه وی شکل

معمولا تسمه وی شکل یا تسمه پروانه V دارای استاندارد سایز بندی براساس سطح مقطع به صورت A, B, C, M و غیره می باشند. این نام گذاری برای تمامی برندها و ابعاد و اندازه های یکسانی دارند. همچنین طول تسمه وی شکل استاندارد بوده و به همین علت در برابر فشار و کشش های زیاد مقاوم است. طول تسمه وی بلت به صورت اینچی بیان شده و همراه با حروف انگلیسی که نشان دهنده سایز سطح مقطع است به صورت طول محیطی بر حسب اینچ نشان داده می شود. برخی مدل ها از تسمه وی شکل دارای سایز خاص از نظر سطح مقطع می باشند.

تسمه پروانه V-BELT
تسمه پروانه V-BELT
تسمه پروانه V-BELT

محصولات و خدمات

انواع تسمه های انتقال نیرو اعم از پروانه ای و تخت دوربالا

انتقال نیروی تخت طیف وسیعی از تسمه های انتقال نیرو را دربر می گیرد.

انواع لاستیکی ساده و آجدار، مدولار، گریپ، پلاستیکی، توری و…

محصولات

جهت مشاهده محصولات تسمه سهند کلیک نمایید.

خدمات

جهت مشاهده خدمات قابل ارائه توسط تسمه سهند کلیک نمایید.