تسمه pvc و pu

تسمه pvc و pu یکی از پر مصرف ترین تسمه هایی می باشد که بهداشتی بوده و با مواد غذایی و دارویی سازگاری دارد. تسمه pvc و pu در انواع طول و عرض و ضخامت متفاوت موجود می باشد.  تسمه های PVC و PU در انواع صنایع و کارخانجات و تجهیزات غذایی و …..مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین روش اتصال تسمه های پی وی سی به صورت فینگر است. تسمه های PVC در رنگهای مختلف و در صخامت های 1 الی ۱۰ میلی متر تولید می گردد. هر چقدر صخامت تسمه های پی وی سی بیشتر باشد تعداد منجید یا نخ مورد استفاده شده در تسمه بیشتر شده و مقاومت تسمه بیشتر می گردد. تسمه های پی وی سی در چند نوع  شطرنجی وصاف ،راکتی (جهت ساب سنگ ) وپشت پلی استر تولید می گردد.


تسمه های نوار نقاله پی یو PU 

تسمه های نوار نقاله پی یو (PU) معمولا دارای رنگ سفید بوده و دارای مقاومت بالا و همچنین ضد روغن و بعضا آنتی استاتیک می باشد. تسمه های نوار نقاله پی وی سی در صنایع مواد غذایی بر روی غلطک های کاملا صاف و افقی قرار می گیرند.

تسمه های پی وی سی دارای مقاومت عالی در برابر مواد شیمیایی و اسید دارد. پلی وینیل کلراید که به صورت اختصار PVC بوده و بعد از پلی اتیلن و پلی پروپیلن پر مصرف ترین محصول پلاستیکی می باشد. تسمه های پی وی سی با دوام بوده و دارای کاربرد آسان و منعطف می باشد.

تسمه پی وی سی که به تسمه نقاله مواد غذایی معروف است دارای لایه های نخ پلی استر بوده و در ضخامت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت این تسمه ها از 1 تا 10میلی متر مورد مصرف قرار می گیرد. تسمه های پی وی سی از نخ پلی استر و  بسیار مقاوم بوده و از پوسته شدن جلوگیری می کند و جهت استفاده در پولی های کوچک مناسب است. نخ های منجید باعث افزایش مقاومت تسمه های پی وی سی می باشد.


تسمه های نقاله با روکش نمد (تسمه نمدی، تسمه رولکن خمیر)

تسمه های نمدی از چندلایه نخ پلی استر یا نخ کتان همراه با لایه میانی پی وی سی ساخته می شود. این تسمه ها در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع به خصوص برای رولکن خمیر دارای سطحی با چسبندگی کم بوده به همین علت سطح رویی این تسمه ها با یک لایه نمد مخصوص فشرده شده پوشیده شده است. تسمه های نمدی دارای راندمان بیشتر نسبت به تسمه های برزنتی داشته به همین علت محبوبیت بیشتری نسبت به تسمه برزنتی دارد. تسمه های نمدی به صورت فینگر آپارات شده و از هیچ رزین یا ماده غیربهداشتی استفاده نمی گردد.

تسمه pvc و pu
تسمه pvc و pu
تسمه pvc و pu

سایر محصولات

تسمه نقاله در صنایع گوناگون جهت جابه جایی وسایل و قطعات در صنعت استفاده می شود.

تسمه های نوار نقاله لاستیکی از دو ترکیب اصلی لاستیک و منجید ساخته شده است.

نقاله مدولار (Modular Conveyor) یک نوع تسمه نقاله است که از قطعات ماژولار یا مدول‌ها بهره می‌برد.

از پرکاربرد ترین نوع تسمه در بازار تسمه های گریپ هستند. تسمه گریپ به دلیل داشتن صطح خاص از سر خوردن مواد در طول مسیر انتقال جلوگیری میکند.

انتقال انواع ظروف فلزی،شیشه ای، استنلس استیل، پلاستیکی به ویژه(PET) – خطوط انجماد و کاربرد بسیار وسیع در نقاله های عمومی