زنجیر صنعتی انتقال نیرو

زنجیر صنعتی انتقال نیرو یک نوع زنجیر است که برای انتقال نیرو و حرکت بین اجزای مختلف ماشین‌آلات و دستگاه‌ها در صنایع مختلف استفاده می‌شود. این نوع زنجیر‌ها به عنوان یک وسیله انتقال نیرو و حرکت، در فرآیندهای تولید، ترانسپورتاسیون، کشاورزی، معدن، خودروسازی، صنایع غذایی و صنایع دیگر استفاده می‌شوند.

اجزای زنجیر صنعتی انتقال نیرو

برای اجزای تشکیل دهنده این نوع از زنجیرها باید گفت که زنجیر صنعتی انتقال نیرو معمولاً از رولر و لینک‌های متصل به یکدیگر تشکیل شده است. این لینک‌ها معمولاً از جنس‌های فلزی مانند فولاد کربنی یا فولاد ضد زنگ و استیل ساخته می‌شوند. زنجیرهای انتقال نیرو در اندازه‌ها و طراحی‌های مختلفی قابل تهیه هستند تا بتوانند با توجه به نیازهای مختلف صنایع مورد استفاده قرار گیرند.توجه به انتخاب و نگهداری مناسب این زنجیرها می‌تواند به عملکرد صحیح و کارآمد ماشین‌آلات و دستگاه‌ها کمک کند.

زنجیر صنعتی

یکی از مهمترین ابزار جهت انتقال نیرو زنجیرهای صنعتی می باشد. زنجیرهای صنعتی دارای ابعاد و جنس های مختلفی بوده و در انواع مدل های تک و دو ردیفه تولید می گردد. متداول ترین جنس مورد استفاده در زنجیر صنعتی استیل نگیر و فولاد با کربن می باشد.در برخی مواقع از زنجیر از جنس تلفون تولید می شود.

در خصوص این نوع از زنجیرها باید اشره کرد که زنجیر صنعتی انتقال نیرو از اتصال قطعات کوچک زنجیر به یکدیگر ساخته شده است. این قطعات توسط پین هایی به هم متصل می گردد. زنجیر هنگامی که با چرخ همگام خود درگیر شود نیرو را به چرخ دنده دیگر منتقل می کند. زنجیر صنعتی می تواند به تنهایی عامل حرکت بوده و یا درحالتی عامل به حرکت در آوردن ابزاری دیگر باشد. زنجیرهای صنعتی با توجه به اندازه و گام دارای قدرت کششی بالا و به صورت کنترل شده و بدون خلاصی است. از نقاط ضعف این زنجیرها می توان به ایجاد صدا در موقع کارکردن و وزن بالا اشاره کرد.

  • زنجیر صنعتی استیل نگیر
  • زنجیر صنعتی تفلون
  • زنجیر صنعتی ضد آب
  • زنجیر صنعتی شاخکدار
  • زنجیر صنعتی پایه بلند
  • زنجیر صنعتی کانوایر
زنجیر صنعتی انتقال نیرو
زنجیر صنعتی
زنجیر صنعتی انتقال نیرو

سایر محصولات

زنجیر الواتور فولادی نوعی زنجیر صنعتی می باشد که از آن در انتقال مواد همراه با باکت هایی استفاده می شود.

قاشقک بالابر یک نوع ابزار یا تجهیزات صنعتی است که برای بالابردن و جابجایی اشیاء سنگین،پودرهای مختلف  در محیط‌های صنعتی استفاده می‌شود.

تسمه نقاله توری یک نوع تسمه نقاله است که مشبک فلزی ساخته شده است. این نوع تسمه نقاله دارای سطح باز و شبکه‌ای از رشته‌های فلزی  متصل به یکدیگر است.